آیا لیزر موهای زائد یک روش دائمی برای حذف موهای زائد بدن است؟ قیمت خدمات مربوط به لیزر موهای زائد چقدر است؟ بهترین روش های حذف موهای زائد توسط لیزر کدام اند؟ امروزه لیزر موهای زائد یکی از روش‌های پزشکی برای از بین بردن موهای زائد است. طی فرآیند لیزر از پرتو متمرکز(لیزر) جهت رفع موهای زائد استفاده می‌شود. در واقع نوری که از لیزر ساطع می‌شود توسط ملانین جذب می‌شود و در نهایت انرژی نور به گرما تبدیل می‌گردد و سبب آسیب به فولیکول مو می‌شود. آسیب به فولیکول مو فرآیند رشد موها را به تاخیر می‌اندازد و سبب مهار آن‌ها می‌شود.

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟

لیزر موهای زائد یک روش درمان زیبایی است که با استفاده از پرتوی‌های نور فولیکول مو را هدف قرار داده و از بین می‌برد. این فرآیند انرژی را به سمت فولیکول‌های مو در ناحیه درمان هدایت می‌کند و ملانین موجود در فولیکول مو انرژی نور را جذب می‌کند و سپس به گرما تبدیل می‌شود. این گرما به سلول‌های فولیکول مو آسیب می‌رساند و از رشد مو در آینده جلوگیری می‌کند. با گذشت زمان، فولیکول موی آسیب دیده می ریزد و پوست صاف و بدون مو می‌شود.

روش درمانی لیزر موهای زائد برای انواع پوست ایمن و مناسب بوده و می‌توان در قسمت‌های مختلف بدن ازجمله صورت، پاها، بازوها و ناحیه بیکینی آن را استفاده کرد. تعداد جلسات مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مطلوب می‌تواند باتوجه به نوع مو و رنگ پوست فرد متفاوت باشد، اما اکثر افراد برای کندتر شدن روند رویش و ریزش مو به شش تا هشت جلسه لیزر نیاز دارند.

لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

مهم ترین سوالی که در ذهن متقاضیان لیزر موهای زائد ایجاد می شود دائمی بودن یا نبودن این روش است. گرچه فرآیند لیزر رویش موها را در دوره‌های طولانی به تاخیر انداخته یا روند رشد را کندتر می‌کند، اما نمی‌تواند به‌طور دائمی موها را از بین ببرد. بلکه، جلسات متعددی برای حذف اولیه موهای زائد لازم است. لیزر برای افرادی با پوست روشن و موهای ضخیم و تیره بسیار خوب عمل می‌کند. اما می‌توان آن را به‌طور کاملا موفقیت آمیز برای انواع پوست به کار برد و به نتیجه دلخواه رسید.

قیمت لیزر موهای زائد در زعفرانیه

اگر بخواهیم در رابطه با قیمت لیزر موهای زائد در زعفرانیه صحبت کنیم باید بگوییم که عوامل مختلفی در تعیین قیمت خدمات موثر هستند. در واقع برخی از کلینیک‌ها با ارائه خدماتی عالی، مشاوره با متخصص، محیطی بهداشتی و تمیز و همچنین اپراتورهای ماهر در برابر ارائه خدمات هزینه بیشتری دریافت می‌کنند. طبیعتا هرچه پزشک و اپراتور در انجام کار تبحر داشته باشد و بتوانند بهترین دستگاه را برای پوست شما انتخاب کنند تا آسیب کمتری به پوست شما برساند تعرفه کمی بیشتر خواهد بود.

البته، در مقابل برخی از کلینیک‌ها خدمات را با کیفیت پایین‌تری انجام می‌دهند که این امر نقش موثری در تعرفه پایین ایفا می‌کند‌. روش‌های لیزر موهای زائد نیز از لحاظ هزینه متفاوت هستند. در ادامه لیستی از قیمت حدودی از پکیج های لیزر موهای زائد را خواهیم گفت، البته عوامل دیگری ازجمله دستگاه، تعداد جلسات، اپراتور و… در تعیین قیمت دخیل هستند:

نواحیقیمت (تومان)
بیکینی۳۵۰۰۰۰
زیر بغل۲۵۰۰۰۰
صورت۲۰۰۰۰۰
ساعد۳۰۰۰۰۰
بازو۲۵۰۰۰۰
ساق۴۰۰۰۰۰
ران۵۰۰۰۰۰
کل پا۷۵۰۰۰۰
خط ریش۱۰۰۰۰۰
گردن۱۰۰۰۰۰
دور سینه۱۰۰۰۰۰
فول بادی۲۵۰۰۰۰۰

عوامل موثر بر قیمت لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر مورد استفاده

بسیاری از کلینیک‌ها از دستگاه‌های مختلفی برای انجام لیزر استفاده می‌کنند. برخی از دستگاه‌ها قدیمی‌تر و با کارایی محدودتری هستند و در مقابل ارائه خدمات قیمت کمتری دارند. نوع دستگاه و جدید یا قدیمی بودن آن تاثیر زیادی بر قیمت لیزر می‌گذارد. همچنین هرچه دستگاه پیشرفته‌تر باشد، تاثیر بیشتری هم در از بین بردن موها داشته و فرد درد کمتری احساس می‌کند.

تعداد جلسات

یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت لیزر موهای زائد تعداد جلساتی است که فرد باید برای رفع موهای زائد بگذراند تا نتیجه مطلوب حاصل آید. همچنین باتوجه به نوع و تراکم موها پزشک زیبایی به شما می‌گوید که تعداد جلساتی که نیاز دارید چقدر است.

ناحیه مورد نظر

اگر قصد لیزر موهای زائد بدن‌تان را دارید می‌توانید به کلینیک‌های زیبایی بروید و قیمت لیزر موهای زائد ناحیه مورد نظرتان را بپرسید. اگر ناحیه‌ای که قصد لیزر آن را دارید وسیع یا حساس باشد قطعا هزینه بیشتری باید برای انجام خدمات بپردازید. بهتر است قسمت‌های موردنظرتان را به اپراتور بگویید تا مجموع قیمت نهایی را به شما اعلام کند.

انواع روش های لیزر موهای زائد

در ادامه روش‌های لیزر موهای زائد را بیان می‌کنیم تا بدانید کدام یک برای شما مناسب‌تر است:

لیزر الکساندرایت

الکساندارایت درحال حاضر روشی محبوب و پرطرفدار جهت لیزر موهای زائد به شمار می‌رود. این روش برای افرادی که رنگ پوست روشنی دارند گزینه مناسبی است. همچنین نسبت به روش‌های دیگر درد کمتری دارد اما دارای طول موج کوتاه‌تری نسبت به روش‌های دیگر است، به این معنی که به عمق پوست نفوذ نمی‌کند. لیزر موهای زائد با روش الکساندرایت ممکن است به جلسات بیشتری برای نتیجه گیری نیاز داشته باشد. زیرا طول موج آن کوتاهتر است و نباید انتظار تاثیر‌گذاری سریع را داشته باشیم.

 

لیزر دایود

این روش لیزر اغلب با روش الکساندرایت مقایسه می‌شود. چراکه دارای طول موج طولانی‌تری برای نفوذ عمیق‌تر به پوست است. روش دایود برای لیزر موهای زائد کوتاه‌تر و پوست‌های متوسط تا تیره بسیار موثر است. همچنین امروزه با پیشرفت‌های روزافزون فناوری، می‌تواند یک روش تقریباً بدون درد برای رفع موهای زائد باشد و در مقایسه با انواع روش‌های دیگر برای از بین بردن موهای زائد به جلسات کمتری برای نتیجه‌گیری نیاز داشته باشد. البته تعداد جلسات در نهایت بر اساس ویژگی‌های پوست هر فرد متفاوت خواهد بود.

لیزر IPL

روش IPL نور پالسی شدیدی است که برای آسیب رساندن به فولیکول‌های مو مشابه لیزر استفاده می‌شود. در روش IPL سطح قدرت و طول موج دستگاه باتوجه به رنگ و کیفیت پوست افراد تنظیم می‌گردد. همچنین درمان IPL طی چند جلسه انجام می‌شود تا در نهایت نتایج قابل قبولی داشته باشد. تعداد جلسات برای از بین بردن موهای زائد با روش IPL با توجه به رنگ پوست و ضخامت مو متفاوت است.

لیزر روبی

روش لیزر روبی ازجمله روش‌هایی است که برای رفع موهای زائد به کار می‌رود. در واقع روبی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های لیزر به شمار می‌رود، این درحالی است که به اندازه لیزر دایود و الکساندرایت محبوب نیست. روش روبی طول موج کوتاه و یاقوتی رنگی از خود ساطع می‌کند که برای پوست‌های روشن و موهای ظریف مناسب است.

ماندگاری کدام روش بیشتر است؟

حتی اگر حذف موهای زائد با روش لیزر الکساندرایت دائمی نباشد، ماندگاری آن نسبت به هر روش دیگر از بین بردن موهای زائد مانند اپیلاسیون، شیو و… بیشتر است. همچنین لیزر الکساندرایت برای پوست های روشن گزینه ایده آلی محسوب می‌شود و اغلب برای از بین بردن موهای ریز صورت نیز استفاده می‌شود.

عوارض لیزر کدام است؟

عوارض جانبی شدید یا عوارض معمولی مربوط به لیزر موهای زائد بسیار نادر است. اما در صورت بروز عوارض جانبی علائم ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • سرخی پوست
  • تورم

در موارد نادر، عوارض جانبی جدی تر لیزر عبارتند از:

  • عفونت
  • تغییرات دائمی در رنگ پوست
  • تاول

سوزش

مراقبت‌های بعد لیزر

  • سعی کنید تا ۲۴ ساعت بعد از لیزر به هیچ‌عنوان از مواد شیمیایی ازجمله: لوسیون‌ها، کرم‌ها و دئورورانت و… بر روی ناحیه لیزر شده استفاده نکنید.
  • اگر از مواد شوینده استفاده می‌کنید، این کار را با ملایمت انجام دهید.
  • برای کاهش التهاب و تحریکات پوستی بعد از لیزر می‌توانید با توصیه پزشک از لوسیون‌های مناسب استفاده کنید.
  • بعد از لیزر پوست حساس می‌شود، پس زمان استحمام از آب ولرم استفاده کنید.
  • سعی کنید تا دو روز پس از لیزر به محیط‌های مرطوب و گرم مثل: سونا، استخر و… نروید.
  • بین جلسات لیزر یک ماه تا ۴۰ روز بیشتر نباید فاصله بیفتد.
  • تا دو روز از تحریک زیاد و ورزش‌های سنگین خودداری کنید. چراکه سبب تحریک فولیکول‌های مو می‌شوند.
  • تا یک هفته بعد از لیزر از قرار گیری زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید و استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. همچنین سولاریوم و آفتاب‌گیری را به وقت دیگری موکول کنید. زیرا پوست لیزر شده حساس است و انجام این روش‌ها موجب ایجاد لکه‌های پوستی می‌شوند.‌
  • پس از انجام لیزر نیازی به شیو کردن موها تا جلسه بعدی نیست و اگر قصد شیو کردن داشتید از تیغ و ژیلت استفاده کنید. روش‌هایی مانند: موم، اپیلاسیون و… را که سبب کنده شدن موها از ریشه می‌شوند را انجام ندهید.
  • پس از لیزر پوست بشدت خشک می‌شود که ممکن است برای فرد آزار‌دهنده باشد. می‌توانید برای مرطوب نگه داشتن پوست‌تان از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید.
  •  

تفاوت بین لیزر موهای زائد با الکترولیز

لیزر و الکترولیزر هردو روش‌های مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای رفع موهای زائد هستند. اما اصلی‌ترین تفاوت این دو روش در ابزارها و تکنیک‌های استفاده شده جهت رفع موهای زائد است. در روش الکترولیزر جریان الکتریکی و در لیزر از پرتو نور لیزر که متمرکز و شدید است استفاده می‌شود. همچنین لیزردرمانی فولیکول‌های مو را به صورت همزمان هدف‌گیری می‌کند و این کار سبب صرفه‌جویی در زمان می‌شود.

این درحالی است که در روش الکترولیزر ساقه‌های تک تک موها جداگانه نشانه‌گیری می‌شوند و مدت زمان زیادی برای خلاصی از موهای زائد نیاز است. در روش لیزر موهای زائد به بافت اطراف موها آسیبی وارد نمی‌شود و عوارض کمتری به همراه دارد. درحالی که در روش الکترولیزر به بافت اطراف موهای زائد آسیب می‌رسد.

جمع بندی

امروزه برای از بین بردن موهای زائد بدن روش‌های مختلفی وجود دارند که بهترین و به‌صرفه‌ترین آن لیزر موهای زائد است. در این مطلب انواع دستگاه‌ها و روش کار هریک را توضیح داده‌ایم تا بتوانید روش و دستگاه مناسب را برای رفع موهای زائد خودتان انتخاب کنید.

سوالات متداول

به طور میانگین در ۶ الی ۸ جلسه برنامه ریزی می‌شود.

همه افراد از ۱۸ سال به بالا که موهای زائد بدن شان به الگوی تثبیت شده رسیده می‌توانند برای لیزر موهای زائد اقدام کنند.

این روش کاملا ایمن و بدون درد بوده و سبب شفافیت و صاف شدن پوست می‌شود.